Klippekortholdet 2018-2019

(min 5 deltager pr.gang)

 
Foreningens klippekorthold er et kom – når man kan/vil hold, det køre over 4 perioder med forskellige programmer.
I år kan vi tilbyde følgende: Funktionel bevægelse - Fascia i fokus, Skigymnastik og Cirkeltræning
 

Fælles for de forskellige programmer er at alle kan deltage uanset form og aldre.
Man kan komme på holdet når man har lyst til at få sved på panden og ikke lige kan se at man kan få tid til at deltage på et fast hold igennem en hele sæson eller man bare har lyst til ekstra træning.
Der er mange gode grunde til at motionere

  • Kom og få et spark i motivationen.
  • I form med et smil
  • Find kondiskoene og drikkedunken frem

Ingen prøvetimer på klippekort holdet – betaling til instruktøren.
Pris for deltagelse: 50 kr. pr. gang,
Klippekort: 3 klip for 120 kr. og 7 klip for 250 kr. gælder til juni 2019. Kan købes på holdet.

Deltagere på klippekorthold medlemsregistreres og medlemskontingentet er iberegnet klippekortprisen.
I skal oprette en profil og tilmelde Jer på  klippekorthold 60. Tilmelding koster 0,- kr. men skal bruges til medlemsregistrereing. Du har ikke betalt før du møder op på holdet og betaler for klippekortet til instruktøren på klippekortholdet.

Klippekortholdene er:


TORSDAG Klippekortholdet
        Torsdag kl. 20.00-21.00 i H-H- Hallens gymnastiksal
       

Funktionel bevægelse - Fascia i fokus. Er du sej? – måske for sej           6. sep. – 6 dec. 2018
Timen er for dig, som har lyst til at opleve træning med fokus på Fascia (kroppens bindevævsstrukturer). Ved at strække og blødgøre bindevævet får vi større bevægelighed, færre smerter og en krop i bedre balance.
Vi vil arbejde med kombination af release øvelser, med fokus på friere bevægelse samt træning øvelser hvor vi fokuserer mere på styrke med egen kropsvægt.
Med brug af massagebolde, foamrollers m.m. og de funktionel bevægelser - kommer vi hele kroppen rundt med stor effekt for at gøre bindevævet mindre sejt og mere sundt.
Lad os lige først slå fast, at enhver bevægelse træner dit bindevæv. Derfor betyder helt almindelig bevægelse i din hverdag enormt meget for et sundt bindevæv. Vi tørrer ud med alderen. Dvs. det giver mening, når du med alderen fornemmer, at du bliver mere sej og har sværere ved at opretholde smidigheden. Ved at træne dit bindevæv vil du fornemme at din krop med det samme føles lettere, blødere og mere fri!
Bemærk: Holdet køre også som fast hold i fra sep. – dec. 2018 – se hold nr. 06
 
Skigymnastik          3. jan. – 7. feb. 2019
Skigymnastik er fortræning til den årlige skitur. Man kan selvfølgelig deltage selvom man ikke er skiløber, da skigymnastik er god form for motion, hvor vi kommer igennem hele kroppen ang. kondition, styrke og balance.
Det er let at forebygge skader på skiferien ved effektiv og målrette skigymnastik. Samtidig med at du undgår skader, vil du også kunne nyde ferien mere, da du er blevet stærkere og mere udholdende gennem skigymnastikken.
Kort sagt: Vi gør kroppen klar og forbedrer din form til den forestående skiferie.
Husk: Skigymnastik er for alle – uanset alder.

Cirkeltræning         21. feb. – 28. mar. 2019
Her er der fuld knald på! Cirkeltræning i alle former, med og uden redskaber, på tid, indbyrdes konkurrence eller konkurrence med dig selv.
Vi arbejder på tid i skiftende stationer med øvelser der har fokus på både styrke og pulstræning.
Varieres fra gang til gang.
Super fed måde at træne på – du når ikke at blive træt af øvelsen, før en ny starter.
Køres individuelt, som makkerpar eller i små grupper alt efter deltagerantal.
Træningen giver: en stærkere krop, bedre udholdenhed, bedre kondition og en stor forbrænding.
Der er plads til alle m/k - øvede og uøvede i det tempoet er individuelt
HUSK VAND OG HÅNDKLÆDE OG GODE SKO
 
 
LØRDAG Klippekortholdet
        Lørdag kl.10.00 -11.00 (jan./feb. 2019) i H-H- Hallens gymnastiksal
 
Skigymnastik           5. jan. – 2. feb. 2019
Skigymnastik er fortræning til den årlige skitur. Man kan selvfølgelig deltage selvom man ikke er skiløber, da skigymnastik er god form for motion, hvor vi kommer igennem hele kroppen ang. kondition, styrke og balance
Det er let at forebygge skader på skiferien ved effektiv og målrette skigymnastik. Samtidig med at du undgår skader, vil du også kunne nyde ferien mere, da du er blevet stærkere og mere udholdende gennem skigymnastikken.
Kort sagt: Vi gør kroppen klar og forbedrer din form til den forestående skiferie.
Husk: Skigymnastik er for alle – uanset alder.

 

Du kan også deltage med klippekort på følgende hold:

Yoga for kvinder  (01)
      Onsdag 19.30 - 20.30 i Rønbækskolens Gymnastiksal
      Instruktør Emilie Voldborg Andersen
På denne time vil vi øve os i at bevæge os til rytmen af vores vejrtrækning, med fokus på at finde ro i hoved og krop. Vi varmer kroppen op med rolige stræk, hvorefter vi bevæger os over i en mere flydende, legende del af yogaen, inden vi afslutter med dejlig afspænding/meditation. Det bliver en rolig time, der primært henvender sig til nybegyndere og let-øvede yogis, men alle niveauer er naturligvis velkommen! Du kan medbringe din egen yogamåtte eller låne en på stedet.

Yoga for mænd (02) 
       Onsdag 18.30 - 19.30 i Rønbækskolens Gymnastiksal
       
Instruktør Emilie Voldborg Andersen 
Dette hold henvender sig til mænd i alle aldre, der aldrig eller kun i begrænset omfang har dyrket yoga. Holdet vil være en forlængelse af det populære introforløb i vinters, hvor 25 mænd deltog i alderen 27-65 år. Det overordnede fokus er på lænd, ryg og nakke, som vi skal strække, twiste og styrke, med det mål at få en sund og stærk ryg nu og de næste mange år. Det vil være en stærk og energisk time, hvor vi får sved på panden. Når vi er tilpas udfordret tager vi et hvil eller en kort meditation på måtten. Medbring behageligt træningstøj, men undlad træningssko. Du kan medbringe din egen yogamåtte eller låne en på stedet. 
Stadig i tvivl? Sundhedsmagasinet testede for nyligt om "yoga nu også var noget for mænd" - du kan se deres reaktioner her: https://www.dr.dk/tv/se/sundhedsmagasinet/sundhedsmagasinet-tv/sundhedsmagasinet-yoga


Hit Fit Dance (03)
      Mandag 18.00 - 18.55 i Rønbækskolens Gymnastiksal
      Instruktør: Connie Sørensen
Hit Fit Dance er ikke bare en almindelig forbrændingstime, men en lille fest hver gang. Vi tager udgangspunkt i musikken og den dansestil som var fremme på det givne tidspunkt fra 50’erne og frem til nu. Alle de største hits er med, og det er svært ikke at skråle med på sangene, der brager ud af højttalerne!
En Hit Fit Dance time er for alle aldre og alle niveauer, da der vil være musik og trin for enhver smag. Så glæd dig til en super varm og lærerig dansetime, hvor både pulsen og humøret ryger helt i top - det kan ikke undgåes!!
Koreografierne er forholdsvis simple, så man ikke behøver at få dem gennemgået først, men derimod blot følge med instruktøren.

Stram op  (10)
       Mandag 19.00 - 20.15 i Rønbækskolens Gymnastiksal
      Instruktør: Connie Sørensen
Timen starter altid med en god gang opvarmningen og afsluttes med udstrækning. I løbet af timen vil vi arbejde med fokus på kroppens store muskel grupper, og der vil også indgå små puls sekvenser. Vi vil arbejde en del med kroppens egen vægt, men der vil også være mulighed for at arbejde med forskellig udstyr, som f.eks. elastikker, håndvægte og bolde.

Zumba® fitness (14)
      Onsdag 18.00 - 19.00 i Præstemarkhallens gymnastiksal
      Instruktør: Jeanette Bramming
Kom og være med til Zumba i Præstemarkhallens gymnastiksal i Søften. Zumba kræver ingen danse eller aerobic forudsætninger!
ALLE kan være med! Enkle dansetrin som samtidig er sjove og udfordrende...Musikken er fed og du glemmer helt, at du faktisk får trænet hele din krop, fordi det bare er så sjovt!
Zumba blev introduceret af Alberto "Beto" Perez i USA i 90erne. Det er fitness workout inspireret af mange forskellige latin amerikanske danse såsom cumbia, salsa, samba, merenque, flamenco, reggaeton osv.
Jeg glæder mig til at se jer!

EFFEKT   (17)
      Torsdag 18.00 - 19.15 i Rønbækskolens Gymnastiksal
      Instruktør: Kirsten Rom Olesen
5 kvarter, der øger din opmærksomhed på din krop gennem virkningsfuld, sjov og udfordrende anderledes træning.
Øvelserne giver dig en stærk og velfungerende krop i hverdagen og er inspireret af de bevægelser, du gør i løbet af dagen.
Træningen udføres i dit eget tempo med kvalitet i bevægelsen og kan benyttes af alle uanset træningsform og alle øvelserne kan tilpasses dit behov.
Træningen er forskellig fra gang til gang- med plads til at opfylde ønsker og behov fra gymnasterne.
EFFEKT udføres med og uden redskaber: Store og små bolde, håndvægte, store elastikker, foamroller og hulahoop/powerring.
 

Hinnerup Gymnastik Samvirke, Det sociale fællesskab - Den personlige glæde - Den gymnastiske udfordring.